De Bronsmotor is kapot gevroren in de winter van 1946 – 1947 en in 1947 is deze vervangen door een 6 cilinder Klöckner Humbolt Deutz 116 PK.
Op het filmpje is zo´n motor te zien.
Vanaf oktober 1997 was de Ger-Ant in bezit van H. Minnema te Kampen.
Gedurende 3 jaar lag de sleepboot op de wal en hij heeft hem samen met zijn schoonzoon Gerrit Lentink (Allround Dieselservice Lentink) volledig gerestaureerd. (zie tabblad Restauratie)
Daarbij is zoveel mogelijk het oorspronkelijke beeld van de boot bewaard gebleven.
De motor is vervangen door de huidige 2 cilinder Industrie 110 PK
(foto: Op weg naar de tewaterlating in mei 2000)
Onderhoud 2007
In juni 2007 is de lager van de dynamo/aandrijving vervangen. Hierbij kreeg ik de welkome hulp van Gerrit en Thom.
Onderhoud 2008
In juli 2008 heeft op scheepswerf De Klop aan de Vecht in Utrecht de laatste werfbeurt plaatsgevonden.
Eind van het vaarseizoen 2009 bleek dat cil 1 een lichte maar duidelijke luchtlekkage vertoonde tussen kop en blok.
Hoewel er geen waterlekkage of andere problemen waren is in de wetenschap dat zo'n probleem niet vanzelf geneest besloten om in de periode februari- maart de gasafdichtringen te vervangen door nieuwe.
Omdat het meeste werk in het demonteren van ronen aan de kop en het demonteren van schoorsteen en koekoek is ,besloten we om ook maar cilinderkop 2 te demonteren.
Ik heb recent een volledige gereviseerde kop kunnen bemachtigen, dus die komt gelijk goed van pas. Van de twee die er afkomen wordt de beste, na dat kleppen geslepen zijn etc, weer gebruikt. Bij inspectie van de cilinderwanden was er geen krasje zichtbaar. De koelkanalen tussen kop en blok zaten half dicht, en een zelfs geheel, terwijl er nooit problemen met de temperatuur zijn geweest !
(foto: Henk Minnema, de vorige eigenaar bood spontaan zijn assistentie aan !)